Επιστροφή
 
+ + -
Το πρώτο τρίμηνο του 2018 έτοιμος ο αεροδιάδρομος στο Μακεδονία
Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017

 

 

Υστερα από καθυστερήσεις που ξεπέρασαν τα πέντε χρόνια, τα "τραβηγμένα" χρονοδιαγράμματα, αυτή την φορά πιστεύεται ότι θα τηρηθούν, γιατί το έργο της επέκτασης πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, ενώ οπωσδήποτε θα έχει μέχρι τότε περαιωθεί, παρά την παράταση που δόθηκε πριν λίγες ημέρες και το έργο αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος.
 
Μετά την κινητοποίηση που υπήρξε από φορείς του Τουρισμού αλλά και της Αυτοδιοίκησης, το υπουργείο Υποδομών και εγγράφως μετέθεσε την έναρξη της Δ' φάσης της εργολαβίας για την αναβάθμιση του χερσαίου τμήματος του 10/28, προκειμένου να μην πληγεί η θερινή σεζόν. Έτσι, αντί οι εργασίες να αρχίσουν στα μέσα Ιανουαρίου, θα ξεκινήσουν να εκτελούνται στις 15 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθούν εντός του πρώτου τριμήνου του 2018. Σημειώνεται ότι η Δ' φάση αφορά στο τμήμα που ο διάδρομος 10/28 συναντά τον διάδρομο 16/34 και πως η αναβάθμιση του υπολοίπου χερσαίου τμήματος του 10/28 έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Η παράταση που δίνεται στη συγκεκριμένη εργολαβία, αφήνει ένα επιπλέον αρκετό χρονικό περιθώριο για το μεγάλο έργο της επέκτασης, αφού πέρυσι ο υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης είχε δηλώσει ότι θα τελείωνε τον Μάρτιο του 2017, ενώ κάποιες μάλλον πιο ρεαλιστικές εκτιμήσεις μιλούσαν για τέλος του 2017.

Για την ιστορία του πράγματος σημειώνεται ότι το έργο της επέκτασης ήταν αρχικά να ολοκληρωθεί το 2011. Υπήρξαν εμπόδια, τεχνικά και οικονομικά (οι δανειοθάλαμοι για τα υλικά επίχωσης, από τον Άγιο Αντώνιο "πήγαν" στο Λιτόχωρο, ενώ είχε για κάποιο διάστημα διακοπεί και η χρηματοδότηση) οπότε, με την αναγκαία συμπληρωματική σύμβαση, ο προϋπολογισμός ανέβηκε στα 179 εκατ. ευρώ. Το άλλο έργο, της αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος, έπρεπε να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2014, όμως σε αυτή την περίπτωση τα προβλήματα είχαν την μορφή παλαιών πυρομαχικών. Η εργολαβία έγραψε αναγκαστικά καθυστέρηση ενώ το κόστος ανέβηκε από 25,188 εκατ. ευρώ στα 25,792 εκατ. ευρώ, επειδή ο ανάδοχος (ΕΤΕΘ Α.Ε.) ζήτησε να αποζημιωθεί, κάτι που θα απαιτήσει και για αυτήν την νέα καθυστέρηση στην κατασκευή της Δ' φάσης. Όπως όμως και να έχει η κατάσταση, το αεροδρόμιο "Μακεδονία", αρχές του 2018, στο πρώτο τρίμηνο, θα έχει έναν διάδρομο προσαπογειώσεων που θα μπορεί να εξυπηρετεί και υπερατλαντικές πτήσεις.

Εν τω μεταξύ, η όλη κατάσταση στο "Μακεδονία" αρχίζει να αλλάζει καθώς τέλος Ιανουαρίου πρόκειται να εγκατασταθεί η παραχωρησιούχος Fraport που έχει ουσιαστικά προετοιμαστεί και βρίσκεται στις τελικές συνεννοήσεις με το ελληνικό δημόσιο για το πως ακριβώς θα γίνει η παράδοση- παραλαβή του αεροδρομίου. Η Fraport, το πρώτο διάστημα της εγκατάστασής της θα κάνει μερικές αναγκαίες βελτιωτικές εργασίες στους κοινόχρηστους χώρους και αφού κλείσει η θερινή σεζόν με την υψηλή κίνηση, θα βάλει μπροστά την μεγάλη επένδυση που κυρίως αφορά την επέκταση του επιβατικού σταθμού.

Με τις υποδομές του σαφώς ενισχυμένες και βελτιωμένες, το αεροδρόμιο "Μακεδονία" και η τουριστική όπως και επιχειρηματική κίνηση της βόρειας Ελλάδας, μπορούν να περιμένουν μόνο καλύτερες ημέρες.

(δημοσιεύτηκε στο voria, Κείμενο Αννυς Καρολίδου)
Επιστροφή