Επιστροφή
 
+ + -
Η Γαλέρα και το Κρουαζιερόπλοιο
Τρίτη 12 Απριλίου 2016

 

 

Η Γαλέρα και το Κρουαζιερόπλοιο
Tου Κώστα Αμπατζίδη*
Ο υπουργός παιδείας κ. Φίλης σε πρόσφατη συνέντευξή του, για να επιχειρηματολογήσει υπέρ των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου των κ. Μπαλτά –Κουράκη για την ιδιωτική εκπαίδευση, χαρακτήρισε τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και τα Φροντιστήρια ως ¨γαλέρα μαύρης εργασίας¨, χωρίς, ως όφειλε, να αναφέρει συγκεκριμένα στοιχεία.
Με τις ισχύουσες ρυθμίσεις για τα φροντιστήρια ο εποπτικός ρόλος του Υπουργείου Παιδείας αφορά την αδειοδότηση και τα τυπικά προσόντα των εργαζομένων καθηγητών, με φορέα ελέγχου τον ΕΟΠΠΕΠ. Για τα εργασιακά, όπως σε όλες τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, αρμόδιο είναι το Υπουργείο Εργασίας.
Με το νομοσχέδιο: α)ορίζονται οι 21 ώρες απασχόλησης  ως πλήρες ωράριο του κάθε εκπαιδευτικού των φροντιστηρίων, χωρίς να ληφθεί υπόψη ότι στα κρατικά και ιδιωτικά σχολεία ως πλήρες ωράριο ορίζονται οι 23 ώρες, ενώ σε αυτές προστίθενται και πρόσθετα διοικητικά καθήκοντα 7 ωρών (συνολικά 30 ώρες). Πρόκειται για καταφανή ανισότητα και αδικία σε βάρος των φροντιστηρίων, η οπoία συνιστά και αυθαιρεσία διότι οι ρυθμίσεις είναι σε πλήρη αντίθεση με το ισχύον καθεστώς του Υπουργείου Εργασίας.
β) Απαιτείται  να δηλώνονται αναλυτικά όλα τα στοιχεία της εκπαιδευτικής λειτουργίας  των φροντιστηρίων (εβδομαδιαία προγράμματα, αριθμός τμημάτων, αριθμός μαθητών κάθε τμήματος κ.λ.π) στις αρμόδιες διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόκειται για διάταξη που αυξάνει το γραφειοκρατικό φόρτο, χωρίς να προσθέτει καμία επιπλέον προστασία για τους εργαζόμενους. Άλλωστε, η απασχόληση των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα φροντιστήρια δηλώνεται στο σύστημα Εργάνη, όπου γνωστοποιούνται και σημειώνονται ηλεκτρονικά οι τροποποιήσεις των προγραμμάτων ή οι αυξομειώσεις των ωραρίων.
Από τη διάταξη αυτή φαίνεται ότι το υπουργείο Παιδείας αγνοεί τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας ενός ευέλικτου εκπαιδευτικού θεσμού όπως το Φροντιστήριο, το οποίο οργανώνει τη λειτουργία του με διαφορετική λογική από ένα κρατικό ή ιδιωτικό σχολείο, ενώ ταυτόχρονα αμφισβητεί την αποτελεσματικότητα των ελεγκτικών μηχανισμών του Υπουργείου Εργασίας.
γ) Ορίζει ημέρες διακοπών και αργιών στα φροντιστήρια.Παρόλο που οι ημέρες διακοπών και αργιών που προβλέπονται στο νομοσχέδιο ταυτίζονται σε μεγάλο βαθμό με την ισχύουσα πρακτική που εφαρμόζουν τα φροντιστήρια, θεωρούμε ότι το υπουργείο παιδείας υπερβαίνει τις αρμοδιότητές του.
Το υπουργείο Παιδείας με τις διατάξεις που προωθεί: Υπερβαίνει τα όρια του εποπτικού του ρόλου, αυξάνει τη γραφειοκρατία, έμμεσα προσπαθεί να αυξήσει το κόστος εργασίας στα φροντιστήρια και θέλει να δημιουργήσει όαση προνομιακής απασχόλησης μιας κατηγορίας εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα.
Αυξάνοντας το κόστος λειτουργίας των εκπαιδευτικών μας μονάδων, μειώνει τη δυνατότητα να προσφέρουμε οικονομικότερες υπηρεσίες για τα μεσαία και κατώτερα οικονομικά στρώματα που κατά κανόνα απευθύνονται στα Φροντιστήρια και των οποίων η αγοραστική δύναμη μειώνεται συνεχώς.
Όλοι γνωρίζουμε ότι συντάκτες των διατάξεων για τα φροντιστήρια είναι   ακραία , ιδεοληπτικά σωματεία ¨εργαζομένων¨ στην ιδιωτική εκπαίδευση, φιλικά προσκείμενων στην ηγεσία του υπουργείου παιδείας. Σωματεία που ως κύριο στόχο στα καταστατικά τους έχουν την κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης στη χώρα και των οποίων την αστήρικτη περί γαλέρας θεωρία υιοθετεί άκριτα , χωρίς στοιχεία ο κ. Φίλης.
Όλοι οι Φροντιστές αλλά και οι πολίτες αναμένουμε από τον κ. Φίλη εκτός από την υποτιθέμενη Γαλέρα να ασχοληθεί και με το Κρουαζιερόπλοιο με το οποίο ταξιδεύουν οι επίορκοι καθηγητές των κρατικών σχολείων που παραδίδουν μαύρα και αδήλωτα ιδιαίτερα μαθήματα και απολαμβάνουν ατιμωρητί τους καρπούς της παράνομης δραστηριότητας τους. 
Ο Κώστας Αμπατζίδης είναι  Αντιπρόεδρος Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδος. Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη» τη Δευτέρα, 11 Απριλίου
Επιστροφή