Επιστροφή
 
Φωτογραφίες Άρθρου
+ + -
Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση: η αναγκαία χρυσή τομή ή άλλη μια χαμένη ευκαιρία;
Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018

 

 

Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση: η αναγκαία χρυσή τομή ή άλλη μια χαμένη ευκαιρία;
Άρθρο του προέδρου του ΣΦΒΕ Κώστα Αμπατζίδη στην κυριακάτικη εφημερίδα «Μακεδονία»
      Οι λειτουργοί της εκπαίδευσης, οι μαθητές και οι γονείς τους περιμέναμε την ανακοίνωση του Υπουργού Παιδείας για τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και το «νέο» σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.
  Στις αρχές Σεπτεμβρίου, αντί του αναμενόμενου νομοσχεδίου, το  υπουργείο παιδείας κατέθεσε  κείμενο προτάσεων και ιδεών.  Στα θετικά της πρότασης καταγράφεται η διαδικασία χορήγησης Εθνικού Απολυτήριου.
Παρά τις εξαγγελίες ότι το Λύκειο οφείλει να παρέχει γενική παιδεία και ευρύτερη μόρφωση προτείνεται η Γ’ Λυκείου να είναι αποκλειστικά μια τάξη προετοιμασίας για την επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα.   
Οι ομάδες προσανατολισμού γίνονται τέσσερις και καταργείται η κινητικότητα μεταξύ των εκπαιδευτικών πεδίων. Όλοι οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα, δύο φορές μέσα σε έναν μήνα: δίωρη εξέταση για το Εθνικό απολυτήριο με κοινά θέματα ανά Νομό ή Δήμο και τρίωρη εξέταση με πανελλαδικά θέματα για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
Στο πεδίο των ανθρωπιστικών επιστημών, η Κοινωνιολογία αντικαθιστά τα Λατινικά. Εδώ έχουμε ισχυρό αντίλογο με το επιχείρημα ότι η Ελληνική γλώσσα και τα κείμενά της καθώς και τα λατινικά κείμενα είναι συστατικά του Ευρωπαϊκού πολιτισμού. 
Εύλογες είναι οι επιφυλάξεις για την διαδικασία προετοιμασίας των θεμάτων σε επίπεδο νομού, γιατί δεν προβλέπεται μηχανισμός ελέγχου της εγκυρότητας των θεμάτων. Διατυπώνονται επίσης ενστάσεις για το αποτέλεσμα ετερόκλητων-τυχαίων συνεργασιών και είναι ορατός ο κίνδυνος διαβλητότητας των εξετάσεων.
Επιπρόσθετα είναι προβληματική η διαδικασία για την κατάρτιση του καταλόγου των τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης (Τ.Ε.Π.), γιατί αγγίζει την τυχαιότητα και πρέπει να επανεξεταστεί.
Ο προφορικός βαθμός   θα συμμετέχει  στο βαθμό του Εθνικού Απολυτηρίου. Η   προστασία του αδιάβλητου χαρακτήρα και της αξιοπιστίας της βαθμολογίας  πλήττεται από πιθανές ενέργειες επίορκων δημόσιων λειτουργών.       
Οι πολίτες της χώρας θέλουμε γνώση και μόρφωση για τα παιδιά μας, θέλουμε να βελτιώσουν τη συνθετική και την κριτική τους ικανότητα, να γίνουν ενεργοί πολίτες, να αυτενεργούν.
Την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση πρέπει να την ξεκινήσουμε από την πρώτη δημοτικού. Από τα κάτω και όχι από τα πάνω όπως   προτείνει το Υπουργείο Παιδείας.
Η αλλαγή του τρόπου πρόσβασης θα προκύψει από μία  συντεταγμένη  πορεία  διαρκούς αξιολόγησης και ελέγχου της παρεχόμενης γνώσης, ελέγχου δηλαδή του εκπαιδευτικού αποτελέσματος. Ο έλεγχος είναι κυρίαρχο χαρακτηριστικό ενός δημοκρατικού εκπαιδευτικού συστήματος. 
  Είναι λυπηρό ότι η αξιολόγηση απουσιάζει από την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας. Η ποιότητα της εκπαίδευσης σχετίζεται με την ποιότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού. Οι διαδικασίες αξιολόγησης εξασφαλίζουν αυτό ακριβώς. Την ποιότητα και την συνεχή αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Στη διαρκή αξιολόγηση και στη βαθειά σχέση εμπιστοσύνης εξάλλου οφείλεται η υπεροχή των φροντιστηρίων.    

Επιστροφή
 
Φωτογραφίες Άρθρου