Επιστροφή
 
+ + -
Η ΟΕΦΕ και ο ΣΦΒΕ στη Βουλή
Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2017

 

 

Σε συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής παραβρέθηκε την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου το μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος  και Πρόεδρος του Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδος Κώστας Αμπατζίδης. Το θέμα της συνεδρίασης ήταν η  αναβάθμιση του Λυκείου και ο κ. Αμπατζίδης απάντησε σε ερωτήσεις βουλευτών. Η πρώτη τέθηκε από τον βουλευτή Δημήτρη Κωνσταντόπουλο για την περιβόητη «αφαίμαξη του εισοδήματος της ελληνικής οικογένειας».

«Είναι γεγονός», ξεκίνησε την παρέμβασή του ο κ. Αμπατζίδης «ότι εδώ στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και με λίγη φαντασία φανταζόμαστε τον ιδιοκτήτη ενός φροντιστηρίου με ένα τεράστιο μπουρί να πίνει το αίμα του πατέρα, της μητέρας και των παιδιών που φοιτούν στο φροντιστήριο. Θα αναφερθώ σε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα προ κρίσης. Τότε η φοίτηση για περίπου 8,5-9 μήνες ενός μαθητή της Γ' Λυκείου σε ένα φροντιστήριο με περίπου 16 ώρες μάθημα την εβδομάδα είχε ένα κόστος γύρω στα 3.500 ευρώ. Εάν βλέπαμε το τι ξόδευε η οικογένεια για μια πενθήμερη εκδρομή των παιδιών της Γ' Λυκείου στην Κρήτη, δηλαδή ένα έξοδο χωρίς κυρίαρχα εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά, ήταν ένα ποσό που ξεπερνούσε τα 700 €. Μου έκανε εντύπωση, γιατί κανείς δε μιλούσε για μια δαπάνη πέντε ημερών των 700 €, ενώ έκανε αναφορά στα 3.500 ευρώ για 9 περίπου μήνες, με 16 ώρες την εβδομάδα και με προστιθέμενη αξία την εκπαίδευση», σημείωσε ο κ. Αμπατζίδης.

 Προσθέτοντας ότι όλα αυτά ήταν « μια λαϊκίστικη κουβέντα και σήμερα έχει υποχωρήσει»,  ενώ υπογράμμισε:  «Αυτό που έχω να πω είναι ότι η σχέση διδάκτρων και μαθησιακής ωφέλειας στα φροντιστήρια είναι πάρα πολύ μεγάλη. Επίσης υπάρχει και μια άλλη παράμετρος.
Αν πάρουμε μια οποιαδήποτε γειτονιά που λειτουργούν φροντιστήρια, ο κάθε φροντιστής έχει μια σαφή κοινωνική αναφορά και δράση στη γειτονιά του. Μιλά διαφορετικά στο γονιό μιας πολυμελούς οικογένειας και τον αντιμετωπίζει διαφορετικά και στο οικονομικό κομμάτι.  Άρα λοιπόν κάθε οικογενειάρχης και κάθε παιδί βρίσκει λύση όχι μόνο σε ό,τι αφορά το οικονομικό κομμάτι, αλλά και το εκπαιδευτικό, γιατί όλα τα φροντιστήρια δεν είναι όμοια.
Εδώ θα ήθελα να προσθέσω ότι ένας παράγοντας που υπάρχει αναγκαιότητα για συμπληρωματική εκπαίδευση είναι και η ομοιομορφία του κρατικού εκπαιδευτικού συστήματος, που αυτό είναι χαρακτηριστικό όλων των κρατικών εκπαιδευτικών συστημάτων. Άρα, λοιπόν, το φροντιστήριο έρχεται να καλύψει και αυτήν την ανάγκη. Επίσης, υπάρχει ο εξής κίνδυνος σήμερα εν μέσω κρίσης: να επαναπροσδιορίσει την αξία των σπουδών η ελληνική οικογένεια.
Εδώ έρχεται το φροντιστήριο που έχει προσαρμόσει τις τιμές του και εξακολουθεί να είναι προσιτό στη μέση ελληνική οικογένεια και έρχεται να καλύψει αυτήν την ανάγκη, να βοηθήσει το παιδί ώστε να μην εγκαταλείψει το σχολείο, άρα να μην μπει μελλοντικά στο κοινωνικό περιθώριο.
Το φροντιστήριο λοιπόν καλύπτει την ανάγκη και την επιθυμία της οικογένειας να κάνει το καλύτερο για τα παιδιά της και δεν είναι αυτό που δημιουργεί τη ζήτηση.

Εμείς πιστεύουμε στη δημιουργική συνεργασία και συνύπαρξη και σε ό,τι αφορά στην ενισχυτική διδασκαλία, έχουμε καταθέσει μια πρόταση για το ''κουπόνι εκπαίδευσης'', δηλαδή να δίνεται στην οικογένεια με κοινωνικά κριτήρια και η οικογένεια να επιλέγει τον φορέα στον οποίο θα στείλει τα παιδιά της για την ενισχυτική διδασκαλία», σημείωσε ο κ. Αμπατζίδης.

Τέλος ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φροντιστών Βορείου Ελλάδος, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Ιωάννη Στέφου για το «αν υπάρχουν οι συνθήκες να έχουμε πολύ καλά δημόσια σχολεία, τέτοια που να διασφαλίζουν υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και παιδείας των παιδιών μας καθώς και συνθήκες για τη  λεγόμενη ελεύθερη πρόσβαση» σημείωσε:

«Δε νομίζω ότι μπορεί να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση όταν υπάρχει υψηλή ζήτηση για Πανεπιστημιακές Σχολές και μάλιστα για συγκεκριμένες. Πρέπει να υπάρχουν διαδικασίες κατανομής».

 

Δείτε τα video: 

  
Επιστροφή